tisdag 15 augusti 2017

Mapplethorpe

Jag är ganska bra på att ta hand om mig själv, ta det lugnt, göra saker jag vill... men urdålig på att komma i säng. Jag sover inte tillräckligt. Och när jag väl kommer i säng i bra tid, så har jag svårt att sova. Inte bra. Jag bara får inte bli sjuk igen. Inte sjuk på allvar. Nu är jag bara på väg att bli.

I kväll har jag tittat på dokumentären om Mapplethorpe på SVT Play. Jag har alltid varit svag för Mapplethorpe. Två gånger har jag sett honom - ja, utställningar alltså, naturligtvis inte karln själv. När var första? Senaste var på Fotografiska ganska nyligen, det är inte svårt att minnas, men när fasen var första? Inte på Fotografiska i alla fall. Moderna? Före millennieskiftet definitivt.

Och jag antar att de flesta primärt kopplar Mapplethorp till sex - jag vill inte säga porr - och BDSM, men det här är nog faktiskt min absoluta favorit. Det känns som jag har skrivit det förr (?)


Här ligger K-specialprogrammet om Mapplethorpe.

I morgon ska jag försöka få tid att se dokumentären om Rosa Taikon.

Ute på förstukvisten står två svampkorgar som jag inte orkar ta itu med. Vad är viktigast?

Nu måste jag gå och sova

Inga kommentarer: