söndag 3 september 2017

Fin dag

Igår var jag på regndroppsbehandling. Något alternativt, som jag knappt vet vad det är och som sannolikt skulle vara föga kompatibelt med min naturvetenskapliga skolning om jag försökte sätta mig in i det. Det var min tai chi-lärare som tyckte att jag skulle må bra av en behandling när hon hörde att jag var sjukskriven igen. Och jag tänkte att, ja ja, eteriska oljor och beröring har väl ingen mått dåligt av, så jag bokade en behandling. Kan jag stötta henne på något vis är det väl bra. Hon tar löjligt lite betalt för tai chin.

När jag kom hem i kvällningen efter att ha storhandlat inför att barnen skulle komma var jag så extremt trött att jag aldrig varit med om maken. Vi skulle se på film efter maten, men jag somnade i soffan vid 21-tiden. Då hade jag ändå inte varit uppe längre än sedan 9 på morgonen. Och jag undrade vad den där behandlingen egentligen gjort med mig.

Sedan sov jag i tolv timmar på det. När jag vaknade hade jag så förtvivlat ont i nacken-axeln att jag höll på bli galen innan jag fick petat i mig ett par Naproxen och de började verka. Men i övrigt har jag mått riktigt anständigt. Varit lugn, tålmodig och - faktiskt! - full av tillförsikt. Draken har varit jättefin att ha att göra med hela dagen. Han har knappt suttit vid datorn alls. Förvisso har han sprungit runt med sin nya telefon, som han fick av mig igår, istället, men med den är han i alla fall närvarande i denna världen. Det är han inte när han sitter vid datorn.

Tidigt i våras köpte jag hem färger för Nassen ville måla på stenar och i somras passade vi på att plocka släta, runda, fina när vi var hos Mamma i Viken. Och nu blev det då äntligen av. Jag slängde på en stor vaxduk på köksbordet som skydd och sedan målade vi, Nassen och jag. Pojkarna ville inte vara med.

Och efter middagen satte vi oss att se klart filmen som vi bara hann påbörja igår. Fantastic Beasts and Where to Find Them. Riktigt skojsig ju.



Inga kommentarer: